الأحد، شعبان ٢٤، ١٤٢٧

انت واحد ولا اتنين؟


انت واحد ولا اتنين؟

ايه السؤال المتخلف ده انا واحد طبعا

انت واحد ولا اتنين؟

ياعم قولتلك انا واحد

طيب خلى بالك من نفسك

ماشى ياعم

مش قولت ان انت واحد؟

اه

امال مين نفسك اللى انت هتخلى بالك منها؟

انت شكلك عامل دماغ وبتفوق عليه

لأ والله ابدا

امال فى ايه بس ياعم ده انت هتخلينى اتنين وانا مش حاسس؟

ما هو المشكلة ان احنا مش حاسين بس عارفين

عارفين ايه؟

ان كل واحد فينا اتنين انت ونفسك وزى ما نفسك بتقولك انت بتعمل مش زى ماانت عايز تعمل بتعمل نفسك تقولك صلى تصلى تقولك اكدب تكدب

على كده بقى مين اللى هيخش فينا الجنة ولا النار انا ولا نفسى ؟

انت طبعا

طب ماهى نفسى هى اللى بتقوللى زى ماانت قولت

بس انت اللى بتعمل مش نفسك

والله انت تعبتنى معاك يعنى ايه العمل دالوقت؟

العمل انك تخلى بالك من نفسك وماتخليش نفسك تقولك على حاجة غلط عشان انت تخش الجنة لو كنت عايز

اكيد عايز

بقولك ايه هقوم اصلى الظهر وارجع لك

...............................................................

للحديث بقية

ليست هناك تعليقات: